Politica de returnare


1. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare - persoane fizice

Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , "Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator." Returnarea se va face in termen de 14 zile de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.

Art. 14, Alin. 3 din aceasi lege mai sus mentionata spune astfel  :
"Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor."
Blue Media Design SRL (tonermedia.ro) recomanda, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea completa a ambalajului si accesoriilor cu care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren) ale produsului, va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus mentionate.

  Blue Media Design SRL (tonermedia.ro) va returna contravaloarea comenzii, inclusiv costurile de transport facturate, in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat, insa nu mai tarziu de 14 zile din momentul solicitarii de retragere / renuntare / returnare.

Conform Art. 11 din O.U.G. 34/2014, "Inainte de expirarea perioada de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract" folosind una din variantele mai jos prezentate :

b) Formular de retragere : apasa aici

b) orice alta declaratie neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe un suport durabil.
2. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare - persoane juridice

Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va face pe mail, la adresa vanzari@tonermedia.ro
Persoanele juridice au conditii speciale de retur, conform celor de mai jos:


- perioada de 3 zile de la data intrarii in posesie a produsului / produselor
- minim 3 comenzi finalizate (si nereturnate) in prealabil celei pentru care se doreste returnate cu o valoare de minim. 10.000 de lei
- completarea formularului de retur in care se va mentiona motivul returnarii si contul IBAN (obligatoriu)
- produsul returnat sa fie sigilat sau nefolosit* (*in cazul produselor fara sigiliu specific – de asemenea in astfel de cazuri si aplica si conditile de la PUNCTUL 3 din politica de retur)
- produsele acceptate ca retur, se vor returna in termen de maxim 3 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur

In cazul in care nu se respecta conditile mai sus mentionate, singura metoda prin care se poate accepta returnarea este cu o penalizare situata intre 10% si 30%. Decizia de acceptare se va transmite intr-un termen de maxim 72 de ore de la cererea de retur.


Returnarea baniilor se va face doar prin ordin de plata, indiferent de modalitatea de plata initiala.
3. Produse excluse, fara drept de returnare


Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15 în ceea ce priveşte contractele la
distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:
a) contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de
către profesionist;

b) furnizarea de produse sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot    avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
c) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
f) furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
g) furnizarea de băuturi alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile şi a căror valoare reală depinde de fluctuaţiile de pe piaţă pe care profesionistul nu le poate controla;
h) contractele în cazul cărora consumatorul a solicitat în mod special profesionistului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparaţie sau de întreţinere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, profesionistul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres
de consumator sau furnizează alte produse decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere sau de reparaţie, dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau produse suplimentare;
i) furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
j) furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii;
k) contractele încheiate în cadrul unei licitaţii;
l) prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decât cel rezidenţial, transport de mărfuri, închiriere de maşini, catering sau serviciile privind activităţile de agrement, în cazul în care contractul prevede o dată sau o perioadă de executare specifică;
m) furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.

Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.
4. Returnarea produselor defecte de noi

Produsele defecte de noi (DOA - Dead on Arrival) declarate in termen de 2 zile de la receptionare se pot returna pe cheltuiala tonermedia.ro. Acestea se pot inlocui in limita stocului disponibil sau se pot preda in regim normal de garantie. Retragerea din contract se poate face si ulterior predarii produsului in regim normal de garantie, in conditile legale in cazul persoanelor fizice sau contractuale in cazul persoanelor juridice.
Produsele susceptibile de nerespectarea conditiilor de garantie vor fi preluate in regim normal de garantie pentru redirectionarea catre un service autorizat in vederea diagnosticarii. In cazul in care se constata un defect de fabricatie, se va proceda la finalizarea procedurii de retur. In cazul in care se constata o nerespectare a conditiilor de garantie si automat o nerespectare a Art. 14, Alin. 3 din O.U.G. 34/2014, se va proceda la diminuarea valorii produsului pentru readucerea la starea acestuia din momentul livrarii.
5. Returnarea produselor in afara prevederilor legale

Cererile de retur ce depasec perioada de 14 zile (persoane fizice) sau 3 zile (persoane juridice) se vor trimite doar pe e-mail, la adresa vanzari@tonermedia.ro Cererile vor fi analizate de catre Departamentul Retur iar termenul de raspuns este de 72 de ore. In cazul in care o cerere peste perioada de retur va fi acceptata, ea va contine automat o penalizare la valoarea produsului situata intre 5% si 30%. Cererile de retur a unor comenzi ce depasesc 60 de zile de la perioade de achizitie nu vor fi luate in considerare. Termenul de returnare al banilor in aceste cazuri este de 30 de zile.
6. Date returnare

Returnarea se va face conform datelor de mai jos :

Blue Media Design SRL
Str. Teilor nr. 5, Mihailesti, jud. Giurgiu
E-mail : contact@tonermedia.ro


Returnarea se poate face prin curierat rapid (recomandat Cargus Curier sau Fan Courier) sau prin Posta Romana.
Returnarile prin curierat rapid sau prin posta nu se vor face cu ramburs. Returnarea banilor se va face ulterior prin transfer bancar sau mandat postal.